# 4

boligjagt

Gennem Maren fandt jeg Zenia. Det gav mig lyst til at skrive igen. Zenias søster havde engang sagt Handling skaber forvandling. Og jeg har brug for forvandling. Så i dag har jeg handlet. Jeg har skrevet mig op i boligforeninger i København. Noget jeg har tænkt på at gøre siden 1999. Nu skal det være. Jeg havde udset mig en skøn boligforening på Christianshavn, som skulle danne rammerne om mit nye hjem. Jeg blev så glad. Jeg kunne se lejligheden for mig. Hvordan børnene elskede den, hvordan solen skinnede, huslejen var lav og altanen stor. Fuld af begejstring cyklede jeg ud til boligkontoret for – ja, bare for at bestille den der lejlighed jeg skulle have til sommer.

Bag skranken sad to kvinder. Helt grå. Uden nogen gnist, glimt eller anden form for energi. Allerede her blev jeg nervøs. Men jeg forsøgte at peppe mig selv mentalt. Ikke give op. Det er Min lejlighed. Damen bag skranken var faktisk sød nok. Hun kunne fortælle mig, at der var 50-60 års ventetid på min lejlighed. Så cyklede jeg hjem igen. Fuck mig.

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized og tagget . Bogmærk permalinket.

5 svar til # 4

  1. Zenia siger:

    Man kan alligevel ikke planlægge lykke. Måske ville det være enormt kedeligt at sidde på den altan i længden;-). Vi ved det ikke – og det er jo heller ikke fordi man ikke må drømme om ting. Det skal man. Og du tog dig sammen og cyklede derhen til de grå damer. Det var allerede noget andet. Hep og gnist!

  2. desigerdettagertoaar siger:

    Tak Zenia, og tak fordi du inspirerede mig til at begynde at skrive igen!! :)

  3. susvonmag siger:

    Det er alligevel imponerende, at de har hele to grå damer til at sidde og fortælle at det tager 60 år :O
    Jeg er sikker på, at dem der selv cykler ud efter lykken finder den langt tidligere – der er ingen venteliste!
    Godt cyklet!!

  4. Revolver Aage siger:

    I virkeligheden var turen på cyklen måske en art dannelsesrejse. En af de der korte nogen, hvor man finder ud af noget livsændrende – de er ret vigtige! Jeg siger: sk*d hul i 60 år, og køb en kolonihave – der er også frisk luft og sådan! Bonne chance!

Skriv et svar

