# 5

sofa2

Vi flyttede frem og tilbage. Mellem Amager og byen. Huset og lejligheden. Vi kunne ikke finde ud af, hvad der passede os bedst. Eller også kunne vi bare ikke finde os. Vi ledte de forkerte steder. Den sidste gang vi flyttede ind til byen, vidste jeg ikke, at det var sidste gang, jeg flyttede ud af huset. Planen var, at vi skulle bo alle 4 i lejligheden. Så skulle han bo en dag om ugen i huset. For at få plads. Én dag blev til to dage. Så tre. Jeg ventede hele tiden på, at han havde fået plads nok. Ventede på at vi kunne flytte sammen igen og starte vores liv som familie på 4.

Da han var færdig med at ville holde i hånd og kigge i øjne, flyttede han ud i huset. Jeg bor i lejligheden. Som er hans. Alle møbler er fra hans bedstefar. Alle møbler står, som de stod, da vi flyttede ind – sammen. Og jeg bliver i tvivl om, om vi nogensinde flyttede ind sammen. Eller om han fik mig installeret her for, at det skulle blive mindre grimt, når han gik.

Min psykolog siger, at lejligheden er mit mausoleum. For ham. At jeg sidder her og venter på, at han kommer tilbage,(har jeg nævnt, at han har en ny kæreste?). Jeg går rundt i et gravkammer for et forlist parforhold og venter.

Så nu har jeg smidt hans sofa ud. Da jeg kom hjem i går aftes, fik jeg øje på min nye sofa. Der fik jeg øje på mig selv. Fik øje på at jeg havde været der. At jeg stadig er i verden. Det var en god aften.

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.

4 svar til # 5

  1. amarOrama siger:

    Jeg elsker din nye sofa og din nye blog.

  2. Zenia siger:

    Tillykke med din nye sofa!! Der bliver mange gode nye timer i den. Fyld den med latter og tanker.

  3. desigerdettagertoaar siger:

    Tak Zenia -A har allerede taget ejerskab over den som trampolin og som der hvor man bliver puttet om aftenen. Det er skønt!

Skriv et svar

