# 6

Vi mødte hinanden til et bryllup. Han var der med sin kæreste. Jeg var der med en virkelig kort lyserød kjole og ingen forpligtelser. Han byttede om på bordkortene. For at sidde ved siden af den korte kjole. Hvor var det romantisk, da han afslørede det i bryllupstalen. Hvor var det spændende. At han ringede og inviterede mig til Århus, fordi hun var i København. At han kom på besøg på mit arbejde, så snart hun var rejst til udlandet. At der blev drukket the og glögg. Kigget i øjne. Snakket i timevis. Det var uopnåelige romantik. Det var skæbnen. Det var jo os.

Min veninde spurgte mange gange. Det sidste år og efter. Om jeg var sikker på, der ikke var noget mellem dem. Det mente jeg ikke, der var. Hvorfor skulle han ville det? Hende? Et halvt år efter den dag i sommers ringede han. Han havde noget at sige. Han ville komme på besøg, når børnene sov. Hensynsfuld. Som altid. Jeg bad ham sige det i telefonen. Han var begyndt at se en. Hende. Hans tætteste kollega. Som han har delt kontor med de sidste 4 år. Mor til A’s bedste ven – på samme stue i børnehaven. Hende han har været på lege date med hver weekend de sidste 2 år. Hende som altid var med drengene i byen. Med drengene på Roskilde. Med drengene i Berlin.

Og der på en bænk foran Amager Centret gav karma police mig så mange tæsk. Uopnåelige romantik. Skæbnen. History repeats. Og jeg skulle ha set det komme.

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.

10 svar til # 6

  1. Li' siger:

    Kram..fordi jeg ved hvor über råddent det er

  2. Zenia siger:

    Av.
    Men hvis du havde set det komme havde du været en anden. Du elskede og havde tillid. Jeg synes at det er godt at du var dig. Vær dig. Når andre behandler dig grimt siger det ikke noget om hvordan du er. Det siger noget om hvordan de er.

    • desigerdettagertoaar siger:

      Kære Zenia, det er så pænt og tillidsfuldt skrevet af dig. Der er så mange nuancer i det. For måske var det mig der var grim. Jeg aner det ikke….

  3. Cille siger:

    Også kram herfra. Det må være hårdt.

  4. Løvinden siger:

    Av. Det gør ondt at læse. Jeg tror ikke det var karma som ramte dig. Du forelskede dig og elskede. Zenia skriver det så fint og jeg kan ikke være mere enig. Gode tanker herfra

    • desigerdettagertoaar siger:

      Tak Løvinde(flot navn!). Måske ikke, sådan noget er bare klart sjovest, når det ikke ‘går ud over’ en selv.

  5. Lisa siger:

    Den slags forbudt kærlighed, som er så spændende og pirrende.. Det værste ved den er, at har man gjort det én gang, kan man gøre det igen.
    Kram til dig. Det bliver svært at stole blindt igen.

    • desigerdettagertoaar siger:

      Kære Lisa, tak! Det underlige var at jeg blev så naiv, at jeg ikke tænkte over at det kunne ske igen. Virkelige naivt set i bakspejlet!

Skriv et svar

