# 11

Jeg endte med at tage et fix mere. Jeg lukkede ham ind i lejligheden. Jeg løb ud af døren.

Jeg psyker mig selv i disse dage med Marie Key Uden Forsvar. På repeat. På mere end repeat. Hvis der findes noget, der er mere end repeat – så er det det, jeg gør. Og det virker! Og det er underligt. Nærmest kontraintuitivt for en person i mine sko. At kunne blive stærk af en sang om det lykkeligste parforhold nogensinde. Men den er altså så skøn den sang. Også selvom hun synger alt for højt til, at jeg rigtig kan skråle med, når jeg cykler.

Høj på repeat fra Amager til Indre By afløste jeg baby sitteren uden rigtig at kigge på ham. Så lidt som muligt i hvert fald. Og ordnede tusind ting. Som i ‘skrid nu, jeg har faktisk travlt og ingenting at tale med dig om’. Og sjældent har jeg set den mand nøle så meget med at komme ud af døren.

– så ellers ikke noget?

– nej

– går det godt med opgaven?

– nej

– så ellers ikke noget?

– …… nej…

Åh hvilken fryd at sende ham ud af døren på den måde!!

Og det kan jo godt være, at den sande grund til hans nøl var, at han skulle fortælle, at han skal være far, og bare ikke kunne finde den rigtige måde at sige det på. Og så lægger jeg mig nok i fosterstilling igen. Hvem ved? Vi får se. Men for nu føler jeg mig som en ret dygtig medafhængig.

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

10 svar til # 11

  1. Line siger:

    Jeg vil altså bare lige sige… – det er en vedkommende, velskrevet, rørende og skidegod blog du har lavet dig. Jeg er med hele vejen!

    • desigerdettagertoaar siger:

      Kære Line, hvor er du sød! Tak! Som jeg også har skrevet til en anden kommentar, så kan jeg jo godt blive i tvivl om, hvorfor jeg skal putte det her ud i virkeligheden, og ikke bare ned i min skrivebordsskuffe. Så når det er vedkommende for nogen, giver det hele mening!

  2. Tina siger:

    Ahh, det gør godt helt ned i tæerne at læse :-) Nåeh ja, måske det bliver til en tur mere i fosterstilling – men den styrke det gav at sende ham ud af døren på den måde ligger ved siden af dig.

    • desigerdettagertoaar siger:

      Aj ja – det må jeg virkelig huske næste gang jeg ligger der – at der ligger noget andet ved siden af mig!

  3. Revolver Aage siger:

    Jeg kender godt repeat – det er en af de gode løsninger. Så kan man være lidt obsessiv omkring en sang. Så glider andre repeattanker i baggrunden. God løsning!

  4. This too shall pass.

    (Den sætning redder mig nogle gange i (ikke nødvendigvis fra) fosterstillingen).

    Du er ret fab.

    God weekend.

    • desigerdettagertoaar siger:

      Den ér god, den sætning(selvom neurotikeren i mig godt kan blive angst for alt det gode, som så også skal pass, men den kan jeg tage med min psyk en dag ved lejlighed).
      Du er da awesome – god arbejdsweekend!

  5. Jeg er helt med på den sang, dyrker os repeat konstant. Bruno Mars “When I was Your man” sluger min repeat os, “Mirrors” med Justin Timberlake og “Just give me a reason” med Pink.

Skriv et svar

