# 25

Min ring var virkelig fin. Lille. Simpel. Jeg elskede at have den på. Hans ring var flot. Tung. Og han begyndte at tage den af et år før han gik.

Jeg så den ligge i vindueskarmen.

– nåe, det var fordi jeg lavede fiskefrikadeller

Jeg så den ligge på badeværelset

– nåe, det er fordi den slår A i hovedet, når jeg klapper ham,

Jeg begyndte at lægge mærke til, om han havde den på. Når han gik ud. Når han gik på arbejde. Når han gik i kiosken. Han begyndte aldrig at have den på. Måske blev hans finger kvalt. Måske blev hans højre hånd for tung. Måske vidste hans krop det bare et år før, han selv turde tænke tanken.

Og måske skulle jeg ha set det komme.

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized og tagget , . Bogmærk permalinket.

11 svar til # 25

  1. Fiskedamen siger:

    Gulp! Jeg tog min ring af mange år før jeg blev skilt. Blev tit spurgt hvorfor, og slog det også hen med samme grunde som du beskriver. Og troede selv på dem…
    I disse tider er det to år siden jeg blev kastet ud over ægteskabets afgrund.
    Har altid syntes, at min ring var smuk. Forleden tænkte jeg på om det vil virke mærkeligt hvis jeg begynder at gå med den igen… Jeg tror det…

  2. M siger:

    Puha. Ja, den forpulede ring… Det er åbenbart en klassiker. Jeg fik hans. (Ok, jeg krævede den – not my finest hour, men det var min farfar, der havde betalt dem.) Efter et par år solgte jeg den begge og gav Kæreste og mig en tur til Barcelona. Ringen var sluttet. (No pun intended.)

    • Haha M, det synes jeg virkelig er en god og meget usentimental måde at omsætte det fysiske levn på :)
      Jeg havde en ide om at vi skulle smelte dem om til et lille smykke til ungerne. Men kan ikke se for mig hvordan man gør det til en dreng. Så nu tror jeg bare, jeg smelter den om til noget til mig selv.

  3. Henriette siger:

    På en eller anden måde lever vi vel alle i håbet om at få opfyldt dét vi ikke fik som børn og lukker derfor ofte øjnene, for det der er lige foran os. Måske kunne du bare ikke have handlet anderledes. Jeg er ret begejstret for dine indlæg, og jeg glæder mig som et lille barn til at læse indlægget om den dag, hvor det er dig, der holder i hånd og kigger i øjne, og fortæller ham, at du er glad for de dejlige børn I har sammen, men nu må han simpelthen til at give slip og komme videre (apropos #24) … :-)

    M: Fantastisk måde at slutte ringen på – og egentlig endnu mere elegant end at kyle den i hovedet af ham :-)

  4. Revolver Aage siger:

    De bedste ringe breder sig i vandet. De kan komme og gå, og der skal ikke ret meget til at skabe dem. Sådan er drømme og tanker også. Lad dem brede sig! Hovedet op du, det går nok :-)

  5. Mie siger:

    Du skriver, så jeg bliver helt begejstret. Og dernæst skammer mig lidt, for det er jo trist og noget fuck. Men din blog er virkelig stærk og god!

  6. asalaeam siger:

    Tre måneder efter min mand og børnenes far forlod mig, så jeg en ring hos en lokal lille guldsmed, som hun kaldte Move Forward. Da jeg spurgte om hun ville lave min vielsesring om til en der ligner de Mowe Forward ringe hun laver, sagde hun heldigvis ja. Hun skar halvdelen af min vielsesring af, smeltede det og formede det til en pil, som hun satte ovenpå den tilbageværende ring. Jeg er lykkelig for den. Jeg har den på næsten hver dag. Den rummer alt det vi troede på og den kærlighed vi havde, men har fået ny form og giver en slags kræfter til at Move Forward. Jeg spurgte min eks-mand om jeg ikke skulle have hans også, for så kunne jeg få øreringe, der passer til. Men det syntes han ikke, var en god ide. Måske jeg skal spørge igen, der jo gået to år! :)

    • a siger:

      Aj hvor fint!! Jeg kigger stadig på min og overvejer hvad jeg skal stille op med den. Move forward lyder så godt!

Skriv et svar

