# 32

Jeg havde aldrig haft den følelse før. Jeg havde aldrig mødt den. Jeg vidste ikke, at den fandtes. Det der før var frit fald uden friktion. Blev en implodering af universet. En tæt omsluttet ekspandering. Jeg blev større med ham. Jeg blev hel med ham. Vi blev hinanden uden at være nogen. Jeg ved, det lyder stort. Det var stort. Og selvfølgelig en illusion. Men hvilken illusion. Hvilken angst. Hvilken selvopofrelse.

Jeg har haft et re-encounter med en anden. Det var en god modgift. Perfekt modgift. For en tid. Det var bare det, det var, og det var det, det skulle være.

Og i et øjeblik er jeg i frit fald igen. I et øjeblik knækker de ben, jeg har arbejdet så hårdt på at gøre stærke. På det øjeblik ved jeg, at jeg på ingen måder er parat til at skulle være tæt på en anden. Andre end mig selv. Uden at miste mig selv.

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.

2 svar til # 32

  1. Pigernes mor siger:

    Kære du!

    Jeg har netop fundet din side. Hvor er den fantastisk skrevet. Med humor og forfærdelig sorg og “sød” bitterhed.

    Jeg er selv i samme proces, dog er det 10 måneder siden jeg fik chokket. Jeg er rykket, men begynder at acceptere at jeg aldrig kommer til at forlige mig med, at der bor en anden kvinde i det hus jeg købte sammen med ham. At hun færdes med de materialer vi valgte sammen, slår den græsplæne jeg anlagde, leger med mine børn på de fliser min far lagde, at hun leger far, mor og børn med mine børn hveranden uge, sætter deres hår og køber tøj til dem. Det er så ubeskriveligt vederstyggeligt, at jeg er blevet overrasket over min egen reaktion. Det er en sorg så stor at den er svær at være i. Jeg har dog med tiden erfaret at reaktionen er 100% naturlig. Faktisk følger min skilsmissekrise en kurve som jeg også genkender i det du skriver.

    De siger det tager to år. Den første melding jeg fik var et år, så to og nu har jeg hørt at det skulle tage tre år at komme “helt fri af hinandens energier”!? Og imens vokser mine børn. Jeg er bange for at jeg ALDRIG kommer til at tilgive ham, at han bare gav op. Og at han fortsætter det liv vi skulle have levet sammen med en anden i det hus vi satte i stand. Jeg var overbevist om at han også ville blive gammel med mig.

    På en måde burde jeg takke ham for at skubbe mig ud. Han er ikke den jeg troede han var. Han er jo åbenbart helt igennem falsk! Og langt fra min opfattelse af livets sande værdier.

    Tak fordi du skriver så enkelt, velovervejet og vedkommende, så jeg igen bliver bekræftet i at de vilde og helt ukendte negative følelser jeg for første gang i mit liv føler så dybt er naturlige. Jeg håber at de følelser vil hjælpe mig til at komme på afstand af de to som i den grad har krænket mig, så jeg engang måske vil kunne hilse pænt og uden irritation, afmagt og bitterhed.

    Jeg håber du vil blive ved med at fortælle om dine to år. Og at det alligevel ikke bliver to år for dig.

    Kh pigernes mor.

    • Kære Pigernes mor.
      Det er 10,5 måned siden her – så vi kan følges ad!
      Jeg læste din kommentar på en cafe i formiddags, og den har fulgt mig lige siden. Jeg ved næsten ikke, hvad jeg skal svare. Jeg ved ikke, hvor jeg skal starte med at trampe i gulvet over, hvor respektløst andre mennesker kan handle. Fint nok at man går fra hinanden, fint nok at man ikke kan mere, fint nok at man synes det er nemmere med en anden. MEN, der burde simpelthen være regler for hvornår man må lege House med en anden kvindes/mands familie!! Det lyder også til at det er gået Meget hurtigt. Det er så tarveligt! Lige meget hvordan man vender og drejer det. Gud, jeg ville sende døde rotter og store rockere til deres hus – jeg ville blive så forfærdelig barnlig. Godt for dig, at du står på dine ben – og som du selv skriver, så er du pigernes mor lige meget hvad. Og de har kun En!!
      Mange tanker!

Skriv et svar

