# 126

For to år siden var vi på sommerferie i Sverige. Eller, på en måde var jeg der alene. På en måde. For han var der ikke rigtig. Og jeg forstod det ikke helt. Jeg tænkte, at han havde det dårligt. At det havde noget med ham at gøre. Ikke os. Når han ikke rørte ved mig. Ikke talte til mig. Ikke så på mig. Eller det var i hvert fald sådan, det føltes. Jeg var lige blevet gravid. Og jeg følte mig så ensom og forkert.

Sidste år var sommerferien en ørkenvandring. I fornægtelse. Amning. Overlevelse.

De sidste fire uger har jeg sovet i tre forskellige sommerhuse. Og en feriekoloni. Med og uden børn. Fisket efter krabber. Råbt af  Vesterhavet. Lavet bål til den lyse morgen. Været besat af tanker om dem og deres håndværkere, der er ved at lave mit gamle hjem om til deres nye. Kysset og krammet svedige, ferielækre, beskidte børn. Været ved at blive sindssyg. Cyklet bakke op og bakke ned på Bornholm. Været på festival. Grædt så jeg troede, mine øjne skulle forsvinde. Været sammen med verdens bedste mennesker. Spist 1000 is. Grædt af savn. Efter ham. Foran ham. Under solbriller.

Set i lyset af de sidste to somre. Set dernede fra. Har denne ferie været de mest fantastiske fire uger i mit liv. Og i morgen starter endnu et nyt kapitel. Et nyt liv. Et nyt jeg.

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized og tagget , , , , , , , , , . Bogmærk permalinket.

19 svar til # 126

  1. dethandlerom siger:

    Åh hvor jeg kan genkende det her. Alle de efterrationaler der langsomt triller ind og sætter sig fast – og man så det fucking ikke komme. Jeg tør slet ikke tænke på hvor stramt jeg ville have det hvis jeg var tvunget til at se Idioten pga børn (men det er også ok hårdt når Idioten beder en om aldrig at kontakte ham igen). Din sommer lyder som én fyldt af en milliard følelser, både de gode og de dårlige – jeg håber at i morgen bliver en god start på et nyt (måske endda) gladere kapital. Sommerkram!

  2. Jeg er så meget med dig, sidder i det i skrivende stund alene i (x) svigernes sommerhus med vores tvillingedrenge på 3,5 år der ligger og sover længere nede i huset.
    I år er jeg bare alene, som helt alene med drengene. Sikke et wake-up call, eller slag i hovedet om man vil.
    Til november er det 2 år siden han opgav, og jeg er ikke i nærheden at målstregen. Langtfra…..
    F*ck det, at man er nødt til at glo på stodderen resten af sit liv….
    Kram herfra….

    • Kære Københavnerhjerte – puh, det lyder hårdere end hårdt, at stå med tvillinger på 1,5!! Så har man jo heller ikke tid til at tænke på andet – det kan selvfølgelig være både godt og skidt. Dejligt du stadig har kontakt til bedsteforældrene!

      • Mila siger:

        Du har så evigt ret, man har ikke råd og tid til mange tanker. Men syntes at det lysner en sjælden gang i ny og næ ude i horisonten. Og så er der de dårlige dage hvor vi alle bare græder/råber/og jeg er en lååårte mor.

        Håber du har haft en skøn sommer..

  3. Pigernes mor siger:

    Er det sandt? Flytter hun ind i jeres hus? Jeg troede de havde købt et nyt.
    Og har du grædt foran ham? Hvordan kan nogen være så sindssygt iskolde overfor en de har elsket? Og overfor en hvis barn man nu vil dele?
    Jeg kommer aldrig til at fatte at noget andet menneske kan være mere værd end ens tidligere familie, ens første familie. Jeg kommer bare ikke til at fatte det, selvom det er et år siden jeg selv begyndte at fatte, at sådan kan nogen åbenbart godt behandle deres ekser. Jeg håber virkeligt for ham at hun er det værd. Men det er godt nok svært at se at en sådan kvinde overhovedet har et værd.

    Pyt. Lad dem rådne op sammen ;-)

  4. SameSpirit siger:

    Kære du. Hold ud og hold fast. Personligt er jeg på magisk vis blevet løftet ud af den tunge sorg via 4 intense healing sessions (hos en fremmed kvinde på en briks i Nørre Sundby af alle steder !!! ). 4 dage i træk vel at mærke. Du ved hvad jeg tidligere har skrevet og dermed at forandringen er ret voldsom. Hvis nogen har lavet fis med det alternative, så er det mig. Hvis nogen har grinet af jordstråler, chakrer og ashram-typer, så er det mig. Men efter så mange måneders, ja faktisk mere end et års, mørke og endeløse samtaler med mig selv, venner og en psykolog tænkte jeg at jeg ville prøve noget nyt. Jeg savner stadig en mand, at blive rørt ved og hvis min ex’s kneppecirkusmidtjylland pludselig slår teltet ned permanent hos tosset sæk der skal være sammen med mine børn, vil mundvigene strammes. Men den dybe sorg, håbløsheden, det dårlige selvværd og magtesløsheden er væk i en grad at jeg simpelthen ikke kan huske den tankestruktur der dominerede mig indtil for blot 4 uger siden. Det er så vildt og samtidig skrøbeligt, for naturligvis frygter jeg et tilbagefald. Men min intuition siger mig at den er god nok. Så ja, jeg ville bare anbefale om ikke en alternativ vej, så det at afvige fra mønstret og give det utænkelige chancen. KH SameSpirit

    • Kære Same Spirit – det lyder fantastisk :) Jeg er helt med på hvad som helst alternativt!
      Jeg håber, at det stadig holder!

      • SameSpirit siger:

        Det gør det faktisk. Jeg kan naturligvis stadig indimellem blive bange for at jeg aldrig finder den rigtige for mig. Men ked-af-det-hed er ikke det samme som den dybe cement-kviksand tilstand jeg var i før. Så ja. Nogle dage kan jeg mærke at jeg skal holde øjnene ekstra på vejen og hænderne stramt om rattet, men de gamle tankemønstre er stadig gone.

  5. SameSpirit siger:

    Hov. Læste lige hvad jeg skrev første gang jeg kommenterede her, på tråden under “Om Bloggen” og ja, det var jo i august 2011 han sagde de frygtelige ord. Eller jeg fik de sidste nøgler til at låse døren op og selv tog et skridt samtidig med at han skubbede mig. Og selvom processen har været meget lang og fysisk flytning og på-papiret-tingene ikke er ligeså lang tid siden, så ER det jo næsten præcis 2 år. Desigerdettagertoaar. Tankevækkende.

  6. Cille siger:

    Dejligt!!! Og så sidder vi mange her bag skærmen og venter på nyt… Håber du har det godt?

  7. Lea Tilde Rosenlund siger:

    Jeg håber også, du har det godt!

Skriv et svar

