# 204

Min første post-skilsmisse-flirt var objektivt set et virkelig dårlig match. Virkelig. Men taget i betragtning af, at jeg de sidste par måneder kun har kigget efter mænd, som er det absolut modsatte af min eks-mand, så var han perfekt. Helt perfekt. Helt perfekt uperfekt. Mandet på den helt rigtige måde. Noget med fodbold 6 gange om ugen. Manglende interesse for selvrefleksion. Manglende evne til at sætte ord på sine følelser. Absolut manglende interesse for at høre om mine.

Et virkelig dårlig match kunne ikke holde mig fra at blive besat af tanken om den mand. Tværtimod. Det var så helt igennem uperfekt perfekt. Og præcis som jeg blev det for min eksmand, da vi mødtes, blev perfekt uperfekt på ingen tid genstand for mit ønske om at skulle gøre det hele godt igen. Det Hele.

Jeg ville rumme alle hans uperfektheder. Jeg ville rumme mig egen oplagte angst for, at han ikke kunne tickes af på et eneste perfekt punkt. Når jeg endelig fik lov til at se ham, var jeg så urealistisk sød, at jeg selv fik ondt i tænderne. Der blev kun givet komplimenter. Hver gang jeg kunne mærke sarkastiske bemærkninger eller devaluerende observationer være på vej ud, lukkede jeg munden og bed mig selv hårdt i tungen.

Efter en måned fik en helt perfekt uperfekt pakke meget kolde fødder. På en helt perfekt uperfekt måde sagde han stop. Og nu lidt på afstand tænker jeg, om helt perfekt uperfekt måske var blevet hængende en måned mere, hvis det ikke kun havde været komplimenter. Hvis jeg nu ikke havde bidt tungen af mig selv, da jeg så billedet af chilierne i hans køkken. Hvis han ikke havde skulle være genstand for, at jeg kunne blive den bedste version af mig selv.

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

24 svar til # 204

  1. luisa siger:

    Jeg kan helt vildt godt li din skrivemåde, har næsten samtlige indlæg og er fascineret på flere måder…

    Må dog spørge, hvad er pointen/meningen med # efterfulgt af tal? Dette #204 ville give mening hvis forrige var #203 og ikke #184

    :) god vind fremover

  2. Trine siger:

    Jeg er også så bidt af din blog. Og dine beskrivelser er så spot on. Jeg kan ihvertfald genkende mig selv! Den der med at skulle være den bedste udgave af sig selv – man brækker sig lidt bagefter ikke :-) Men tænker at også denne flirt er en del af den udvikling du er i gang med og når der en dag dukker noget helt PERFEKT perfekt op så sviner du hans chiliplakat og han blir endnu vildere med dig :-)

    Alt det bedste.
    Kh Trine

    • Janus siger:

      Åhhh.. Det var en plakat af chilier i køkkenet.. Så giver det mening..

      Jeg læste “da jeg så billedet af chilierne i hans køkken”, som at han havde vist et billede af de chilier han dyrkede i køkkenet. Det synes jeg jo er meget cool at gøre, så jeg kunne ikke helt forstå, at dét også var på minus-siden.. :-D

      Dyrke sine egne chili: Overskudsagtigt..
      Have billeder af chili hængende: Not so much..


      Janus

    • Kære Trine,
      Åh jeg er så glad for, at du ved præcis, hvordan det er med de chilier :)
      Tak for din søde kommentar!

  3. Same Spirit siger:

    Ork, den kan jeg sagtens slå :-) Ham jeg senest var sammen med har en plakat af Helena Christensen fra midt 90’erne i sit køkken. Stor plakat. Hun ligger med turkis fjerboa om halsen nøgen og så alligevel dækket af mælk i et badekar. Tal om at sætte tiden i stå……

  4. Du har nu en dejlig blog, og især det her du skriver ovenfor, kan jeg genkende:) Da jeg var 21 år var jeg så “mega perfekt” i et halvt år med en fyr, som jeg kæmpede med at få ordentligt på krogen. Siden hen havde jeg altid bevidstheden om ikke at skulle være så fandens perfekt, men er stadig kommet til at smile så sødt til den udkårne, at det gjorde ondt i tænderne, som du skriver;) Lykken er så at få en kærlighedserklæring fra en god ven, der har været hemmeligt forelsket i mig i et år, og min første tanke var faktisk: “Så har han jo set, hvor uperfekt jeg er…”, og jeg fik flashbacks til de gange, jeg har spist grimt, været tvær og uretfærdig osv. osv.. Hvor er det bare rart at kunne blive elsket som helt perfekt uperfekt..;)

    http://carrymystyle.com/Let-it-be-leather

  5. gemt siger:

    Man ved aldrig, hvem der bliver hængende og hvorfor.. Men jeg synes klart dine chili-plakat-brokkende sider skal vise sig ligegyldigt hvad :)

  6. Moluma siger:

    Åh hvor jeg savner dine indlæg. Sig mig er du ikke længere halv-depri/pisse-sur ligesom mig?
    PS. Det er jeg heller ikke. Jeg har mødt En, tænker og drømmer, måske….?

  7. Lisa siger:

    Har læst samtlige indlæg og sidder med en rigtig trist fornemmelse. Jeg er nemlig “hende den anden”. “Hende den ægtemandsstjælende tøjte”. Der også gik fra sit eget ægteskab. Og gisp hvor er det bare FUCKING nederen.
    Jeg har nået 1 års mærket, og har min søn i julen (yay) men hold kæft hvor er det bare hårdt! For det betyder jo bare, at hans far skal sidde alene.

    Life’s a bitch.

    God jul og tak for godt selskab denne lillelillejuleaften.

    KH Lisa

  8. luisa siger:

    kære du, jeg synes du er så stille..
    hvordan går det med dig?

    • Hvor er du sød :) Det går godt. Jeg er Lige flyttet ud af lejligheden for to dage siden og der sker tusind ting, som jeg ikke helt kan finde ud af at dele her. Men tusind tak for din søde kommentar!

      • Pigernes mor siger:

        Godt nytår til dig!
        Det lyder spændende det hele. Eller i hvert fald som om der sker noget spændende og nyt i dit liv.
        Her står jeg i stampe og gruer for at den person som sagde at det vil tage SYV år (!!!??) får ret i mit tilfælde.
        Er det alle dine oplysninger du har skrevet under dit sidste svar? Ellers ville jeg bare lige orientere dig om at det er offentligt.
        Jeg håber virkeligt det går dig godt og at du skriver til skuffen i det mindste.
        Mvh pigernes mor.

  9. Delemor - single - skilsmisse siger:

    Hej:)
    Fandt din blog i dag – og kan genkende så meget…
    Smerten? savnet? vreden? børnenes smerte og savn? afmagten og ønsket om at være voksen og opføre sig ordentligt? men også tvivlen om hvordan? Og hvor meget?
    Tak for dine tanker – og dermed også min mulighed for at få lidt andre perspektiver på og lidt andre ord på mit helvede… – på min sorg over at miste et elsket menneske…

    Jeg håber du bliver ved med at skrive!
    Og ønsker for dig at du må blive glad og fri!

    Mange gode tanker herfra til dig

  10. Kære Pigernes mor – tusind tak for info :) Det var en fejl!! Det skal ikke tage 7 år!! Jeg lavede en liste i går over hvilke vidunderlige ting der var i mit liv, og spontan skrev jeg som punkt nr 1 ‘At jeg er blevet skilt’ Der skal du også hen. Det er et langt sejt træk, men det skal nok ske,

  11. Charlotte siger:

    Åh, har smugkigget og smugkigget efter nyt indlæg og så står der noget her i kommentarerne. Blev helt glad. Håber du vil skrive et indlæg snart. Vi siger det ikke til NOGEN, shyyyyy. Håber 2014 bliver godt og givende <3

  12. Gitte siger:

    Jeg synes 2 år lyder af meget når der kun er gået en måned. Jeg er meget fasineret over det du har skrevet, det passer så godt til det forhold jeg er på vej ud af.
    Dejligt at hører du er kommet så langt, det er der jeg ser frem til at komme. Huset skal sælges og tingene deles, det kan ikke gå hurtigt nok. Det er meget svært at tænke på men læse andre er kommet videre er jo altid en trøst.

  13. BB siger:

    Har “de” ret – tager det to år?
    Vil gerne være håbefuld.

    • Jeg nærmer mig to år….. Mit liv er Meget bedre end det var før – jeg er sÅ glad for at være blevet skilt! Og så er der 100 ting, der er super svære, og vil blive ved med at være svære altid, tror jeg.

  14. SameSpirit siger:

    Jeg har også kigget ind imellem for at se om der var nyt, og konkluderet med et smil på dine vegne at intet nyt var godt nyt. Det er også 2 år siden for mig, jeg er i princippet også glad for at være blevet skilt. Jeg har blot ikke fundet lykken endnu. Måske er det et græsset-er-grønnere-udgangspunkt jeg præges af, men jeg oplever at de der kommer videre, de der bliver rigtig glade og tilfredse i livet samt de der evner at se igennem fingre med skilsmissens små efterbyrder – det er dem der finder kærligheden igen og får en ny partner eller en masse dejlige flirts med sex og bekræftelse. Er det tilfældet for dig kære DeSigerDetTagerToAar?
    Jeg vil så gerne finde kærligheden, jeg kigger mig godt for, jeg prøver nogle gange at lade som om jeg ikke leder, jeg går på dates, jeg flirter det bedste jeg har lært, jeg prøver virkelig at se det hele menneske fremfor den voldsomt bare plet i frisuren, det ultraliberalistiske politiske standpunkt eller den udtalte nærighed med alt fra følelser til ord. Men jeg har ikke fundet den og nej, det er ikke fordi jeg ikke har fundet mig selv, ikke er klar osv. Jeg er SÅ klar. Jeg har end ikke fået sex i de år, med et par undtagelser der var så ringe at det gør helt ondt at skrive om. Jeg har åbenbart en magnetisk tiltrækning på impotente og dårligt udrustede mænd. Og min udfordring i mit parforhold var jo netop at jeg ikke var begæret af min ex, der til gengæld ondulerede hele Region Midt via Victoria Milan og Scor.dk’s formidable services! Jeg vil finde kærligheden, jeg vil finde lykken, jeg vil holdes om, elskes med. Men ahem, bortset fra det, er jeg en helt almindelig kvinde, der blev skilt for 2 år siden, og som senest igår havde min ex til frokost da han skulle hente børnene, som jeg havde haft 3 uger (vi har normalt 7/7) fordi han har været i USA med jobbet. Man kan ikke længere se at jeg har været i ekstrem sorg og livstumult og iøvrigt fyret to gange imens jeg gik igennem skilsmissen. Jeg går i byen, på café, i biografen. Jeg svømmer, ler, spiser, er innovativ. Men det jeg er allerbedst til er 2 ting: 1. At elske mine børn og 2. At holde modet oppe og tro på karmalov, gode energier, firkløvere, duften af anemoner og at et ensomt liv er bedre end intet liv.

Skriv et svar

